Atuty naszego przedszkola:
- Wszechstronny rozwój dzieci, zgodny z pedagogiką M. Montessori,
- Specjalnie, kameralnie zaaranżowane sale dla dzieci,
- Własny, bardzo duży ogród otoczony zielenią,
- Kształcenie specjalne dzieci z orzeczeniami.
Nasze metody pracy z dziećmi:
Metoda czytania globalnego Domana
Nauka czytania poprzez radosną i pozbawioną stresu zabawę
Pedagogika zabawy
Dzięki szerokiemu wachlarzowi metod likwiduje lęk, obawę i strach, napięcie mięśni oraz napięcia psychiczne, angażując w działanie całą osobę oraz wszystkie jej zmysły. Kreatywna metoda pracy w grupie unikająca rywalizacji, uczy współpracy i współdziałania.
Stosując metodę pedagogiki zabawy możemy uzyskać następujące efekty:
- pełnej integracji w grupie,
- brak rywalizacji między uczestnikami,
- swobodne wypowiedzi bez obawy przed ośmieszeniem lub ocenianiem,
- dzieci stają się bardziej twórcze, aktywne, komunikatywne,
- następuje rozwój percepcji słuchowej, wzrokowej oraz ruchowej,
- osiągamy wysoki poziom tolerancji, akceptacji siebie i innych.
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- rozwijanie funkcji językowych i spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinetycznych (czucie ruchu) i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami, czyli integracji percepcyjno - motorycznej. Są to funkcje, które leżą u podstaw złożonych czynności czytania i pisania. Usprawnianie w tym zakresie, jak również kształtowanie lateralizacji (ćwiczenia ustalania ręki dominującej) i orientacji w prawej i lewej stronie ciała jest wskazana dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania. Ćwiczenia prowadzą do większej harmonii psychoruchowej: wyższego poziomu rozwoju i współdziałania funkcji intelektualnych ( mowy, myślenia) i instrumentalnych ( spostrzeżeniowo- ruchowych). Dzięki temu dochodzi do prawidłowego wykonywania czynności ruchowych we właściwym czasie i przestrzeni, w harmonii z czynnościami poznawczymi, w tym językowymi.
Arteterapia
- terapia poprzez sztukę. Obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych: muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych. Do technik stosowanych w arteterapii zalicza się: rysunek, malarstwo pędzlem lub palcami, lepienie z plasteliny lub w glinie, rzeźba, tkanina artystyczna, collage. Terapia poprzez kontakt ze sztuką zakłada swoiste odreagowanie w samym procesie tworzenia, bez nastawienia na efekt zadania
- wprowadzanie dzieci w sposoby segregowania i definiowania
- układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych
- zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia
- Mierzenie płynów
- kształtowanie pojęć geometrycznych
- Konstruowanie gier przez dzieci
- Zapisywanie czynności matematycznych
Wymienione kręgi tematyczne uwzględniają stopniowanie trudności, a także prawidłowości rozwoju dziecka. We wprowadzeniu dziecka w świat matematyki towarzyszy miś, któremu dziecko ułoży zadanie a potem razem z nim je rozwiąże.